Održana manifestacija "Moć nauke"
U holu i amfiteatru Srednje škole u Koceljevi je drugi put za redom održana Moć nauke, manifestacija koja je namenjena svim starosnim grupama.
Posetioci, među kojima je bilo više predškolaca, osnovaca i srednjoškolaca, imali su priliku da vide razne eksperimente, posete teretanu za mozak u kojoj se razvija logičko promišljanje, da se susretnu za hemijom, biologijom, mehanikom, vide i osete veštački sneg, upoznaju se sa reciklažom i zaštitom životne sredine, pošalju šifrovanu poruku na Morzeovoj azbuci, vide stvaranje predmeta uz pomoć 3D štampača...
-Idejni tvorac ovog događaja smo koleginica, profesorka hemije Slađana Milenković i ja. Prošle godine smo razmišljali kako bismo mogle da organizujemo neki javni čas, ali da on bude pristučapniji, otvoreniji za širi auditorijum. Znamo da postoje događaji i manifestacije poput “Maj- mesec matematike”, “Noć muzeja”, pa smo došli na ideju da to bude “Moć nauke”. Mi, kao profesori se i zalažemo upravo za tu moć koju nauka i znanje imaju i to želimo da prenesemo na generacije koje nam dolaze- izjavila je profesorka matematike Jelena Graovčević.
Ona nije krila zadovoljstvo zbog zainteresovanosti mladih, kako predškolaca tako i đaka, za ovu manifestaciju i sadržaje koje “Moć nauke” nudi.
–Čini mi se da ne postoji štand, bilo koji sadržaj i naučna oblast koja ne privlači pažnju i budi zainteresovanost kod posetilaca. Mislim da smo uspeli da probudimo njihovu znatiželju. Pohvalila bih sve kolege koji su učestvovali, radili i u školi i van nje, i ostajali mnogo duže posle radnog vremena. Zaista su svi radili kao jedan da bi ovo izgledalo kao što izgleda. Negde smo, rekla bih, kroz ovu manifestaciju i mi sami probudili decu u sebi, tako da smo danas rešili da i mi budemo deca, da se igramo zajedno sa njima- ocenila je profesorka Graovčević.
Među posetiocima našla se i sedmogodišnja Miljana Pavlović iz Koceljeve. Budući đak prvak uživala je u onome što je mogla da vidi a, kako kaže, najviše su joj se dopali pojedini eksperimenti.
–Videla sam neke zastave, biljke, eksperimente, stare mašine. Najviše mi se dopao jedan eksperiment sa kašikom. Videla sam da kada se u tu posudu kroz nešto u njoj kašika stavlja polako, ona prolazi. Ako to pokušamo da uradimo brzo, onda kašika ne može da prođe- kaže Miljana.
Ono što je, između ostalog, privlačilo pažnju prisutnih jeste “Teretana za mozak”, deo koji se bavi matematikom, razvijanjem logike, kritičkog promišljanja i zaključivanja. Posetioci su imali priliku da rešavaju matematičke zadatke, ali ne uobičajene, na kakve su navikli u okviru sistema obrazovanja, već one koji razvijaju moć zapažanja, povezivanja, zaključivanja...
–Ovde smo rešili da se malo igramo logikom i prvenstveno su logički zadaci što iz matematike, ali protkano hemijom, istorijom, fizikom...brojne naučne oblasti su zastupljene. Časovi nam postaju suviše suvoparni i mi postajemo sve manje zainteresovani. Onda smo našli neki način da se deca i ostali posetioci igraju, a da opet postignemo ono što od njih očekujemo, da razvijaju kritičko, logičko razmišljanje- istakla je jedna od idejnih tvoraca ove manifestacije.
U ovoj nesvakidašnjoj teretani “ vežbale” su Helena Ranković i Anđela Đermanović, učenice šestog razreda osnovne škole.
–Manifestacija je veoma zanimljiva. Oduševljene smo sa organizacijom, sadržajima...Svašta može da se vidi što nemamo priliku svakodnevno. Posebnu pažnju nam je privukla teretana za mozak. Najpre koraci kojima je obeležen put od hola do amfiteatra i bile smo baš iznenađene onim što nas je ovde sačekalo. Rado smo učestvovale u rešavanju zadataka- ističu Helena i Anđela ponosno dodajući uz osmeh da su bile veoma efikasne na tom putu.
Svakako je ovakav pristup nauci i način plasiranja znanja deci i mladima najbliskiji. Manifestacija “Moć nauke” svakako je primer da se uz dobru volju, entuzijazam, kolegijalnost, dodatno angažovanje, obavljanje profesorske misije može organizovati događaj vredan pažnje, koji rado okuplja sve generacije i pokazuje da nauka nije bauk.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici!