Vest: Proizvodnja kozjih proizvodi prerasla u isplativ biznis

Proizvodnja kozjih proizvodi prerasla u isplativ biznis

Proizvodnja kozjih proizvodi prerasla u isplativ biznis

Domaći kozji sir i surutka su poslednjih godina sve traženiji proizvodi na tržištu. Da je potražnja veća od same proizvodnje uverili su se i Tomaševići iz Pauna, nadomak Valjeva, koji se već nekoliko godina bave preradom kozjeg mleka.

Skroman početak

Najpre su se bavili mlečnim govedarstvom, ali pošto kako kažu nije bilo isplativo predavati kravlje mleko, odlučili su da rasprodaju goveda. Umesto njih na imanje su uselili alpske koze i krenuli sa proizvodnjom mleka i sira za sopstvene potrebe, a zatim i za šire tržište.

Proizvodnju su počeli sa tri koze, a sa pojavom mušterija, broj grla je počeo da raste. Tako se naša sagovornica Snežana odlučila da napusti tadašnji posao i u potpunosti se posveti proizvodnji mleka i sira.

„Sir sam najpre pravila za nas. Kasnije sam imala i više nego što je nama potrebno, pa se pojavilo par mušterija i vremenom smo sticali nove kupce“, kaže ona.

Proizvodnja kozjih proizvodi prerasla u isplativ biznis-0

Stado se lagano širilo i posle dve decenije broji 51 umatičeno grlo od čega su 42 odrasle koze na muži. Trenutna dnevna proizvodnja mleka je 120 litara. Oko 60 litara svakoga dana Snežana preradi u sir, a ostatak predaju centru za liofilizaciju u Valjevu.

Svoje proizvode Tomaševići prodaju u Valjevu, Mionici i Beogradu. Litar mleka je 90 dinara, kilogram mladog kozjeg sira 500, tvrdog 600 dinara, dok je litar surutke koja je u poslednjih godinu dana jedan od najtraženijih proizvoda 70 dinara. Dnevna proizvodnja sira koji isporučuju kupcima na kućnu adresu kreće se oko 12 kilograma i 40 litara surutke.

Zadovoljni su kvalitetom mleka jer su koze tokom celog dana na ispaši, a pored toga u obroku imaju seno i koncetrovanu hranu. U proseku koze daju po tri litra mleka, a za plasman nema bojazni jer za kozjim proizvodima vlada mnogo veća potražnja od trenutne proizvodnje.

Za 20 godina poslovanja nisu izgubili ni jednu mušteriju, broj se samo povećavao. Ono što posebno izdvaja njihov sir jeste to što nema neprijatnog mirisa.

„Da bi bilo tako, sve mora da bude čisto – od posuđa do grudnjača koje se redovno otkuvavaju. U ovoj proizvodnji na prvom mestu je higijena„, ističe Snežana.

Proizvodnja kozjih proizvodi prerasla u isplativ biznis-1

Dodatni prihodi od jaradi

Računicu su našli i u prodaji jaradi.  Ove godine jarad starosti od 15 dana prodavali su po ceni od 10 evra i to je kažu najisplativije. Ukoliko su ona starija i ako su tri meseca sa kozom gubi se mleko, uz to jedu i koncentrat. Da bi mogli da ih prodaju njihova težina mora biti oko 25 kilograma i tada je cena  200, 250 dinara i to kažu Tomaševići nije isplativo u odnosu na količinu mleka koju koza daje u periodu od tri meseca.

Pratite nas na našoj Facebook I Instagram stranici!

(agromedia)





Podeli:

Povezane vesti

Ostavite komentar