Vest: Popravka reklamirane robe može samo uz saglasnost kupca

Popravka reklamirane robe može samo uz saglasnost kupca

Popravka reklamirane robe može samo uz saglasnost kupca

Popravljanje proizvoda u roku od dve godine od trenutka kupovine moguće je jedino ako se sa tim saglasi potrošač.

Građani ovo ne znaju, a trgovci izbegavaju da zamene oštećeni uređaj i uporno ih šalju na servisiranje. Oni ih na taj način obmanjuju i koriste to što potrošači nisu dovoljno informisani o svojim pravima. 

Prodavac nema pravo da uporno insistira da se uređaj pošalje na popravku u servis i da odbija da se omogući zamena za novi proizvod. U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) ističu da je trgovac prekršio zakon.

Kupac u roku od šest meseci od kupovine ima pravo na povraćaj novca, zamenu za novi proizvod ili popravku. U tom periodu je teret dokazivanja na trgovcu. A, nakon šest meseci od kupovine, do dve godine, ima pravo na popravku ili zamenu. Ukoliko to odbiju da urade, kupac treba da se obrati tržišnoj inspekciji.

Potrošači treba da znaju da će svoja prava moći da ostvare samo ako podnesu reklamaciju prodavcu i da preko njega vode čitav postupak. Kupci često prave grešku i odlaze direktno u servis, uglavnom zato što ih trgovci posavetuju usmeno da tako urade. Oni misle da će na taj način brže da reše problem, ali zapravo samo dodatno komplikuju situaciju. Na taj način dobijaju samo popravku. Servis nije vezan nikakvim rokovima, a prodavac je dužan da odgovori na reklamaciju u roku od osam dana.

Takođe, servis ne može da nudi zamenu, već samo popravku uređaja. Kada se komunikacija u reklamacionom postupku vodi preko prodavca, onda on ima obavezu da pošalje proizvod u servis. Ako je aparat veći, onda trgovac šalje servisera na kućnu adresu.

Nakon toga prodavac je dužan da odgovori potrošaču na osnovu informacija koje je dobio od servisera, a ukoliko odbije reklamaciju, i da navede razlog za to. To obrazloženje je potrebno kupcu, ako hoće da ide u dalju proceduru, da uradi veštačenje koje će pobiti tvrdnje prodavaca. Na osnovu toga i udruženje potrošača piše opomenu pred tužbu protiv trgovca.

Prava sitno napisana

Prodavci su dužni da obaveste kupce o njihovim pravima. Većina njih to čini tako što, prilikom kupovine, daju potrošaču jedan papir gde su im predočena prava iz zakona. Problem je što građani to, obično, ne čitaju. S druge strane, trgovci su se na taj način zaštitili.



Podeli:

Povezane vesti

Ostavite komentar